keskiviikko 25. huhtikuuta 2012

Aurinkoa ja palautumisongelmia

Pienen tauon jälkeen on mukava palata blogin ääreen...

Tanssimaan olen ehtinyt kohtuullisen hyvin ja parisen viikkoa sitten meillä olikin oikea kolmen viikon sijaismaratoni Lehmussaaren poissaolon ajan. Molemmat sijaiset olivat opetustyyliltään erilaisia, mutta kummankin metodeista löytyi uutta apua tekniikkaan ja sain myös sellaisia korjauksia, joista minua ei ole ennen korjattu. Sijaistelu oli siis kaikin puolin hyödyllistä ja inspiroivaa! Viime viikolla myös nykärissä saimme opetusta sijaiselta ja olin ihan liekeissä hänen lattiasarjoistaan! Vaikka nykäriopemme on ehdottomasti paras opettajani ikinä (sekä baletissa että nykärissä), oli nykytanssitunninkin erilainen rakenne hyvin virkistävää.

Tästä saan aina olkapääni mustelmille...


Kevät tekee vauhdilla tuloaan ja kesäloma lähestyy. Valitettavasti Dance Primon kesäleirejä ei saada kesäksi 2012 pystyyn. Pitää siis keksiä jotain muuta kesäreeniä. Olen suunnitellut meneväni erään ystäväni kanssa joogaan ja sitten tulee varmaan harrastettua taas juoksemista enemmän. Pikkuveljeni hurahti viime kesänä paljasjalkajuoksuun ja haluaisin itsekin kokeilla, olisiko se omille jaloilleni sopivaa. Puuha on kuulemma melkoisen koukuttavaa, sillä kehityksen huomaa yllättävän nopeasti.

Kevät on kulunut osaltani pienestä palautumisongelmasta kärsien ja harkitsen taas teollisen palautusjuoman hankkimista. Hyviä kokemuksia minulla on ainakin SportLife Nutritionin Recovery+:sta (kuva alempana). Suklaanmakuinen on oikeasti hyvää, eikä maistu järkytävälle esanssille. Mukavampaa olisi tietysti palautella superfoodeilla, mutta tähän hätään tarvitaan huomattavasti edullisempi ratkaisu ja ainakin ratkaisu, jonka tiedän kokemuksesta toimivan.


Ihanaa saada taas aurinkoa! Kyllä valolla ja auringolla on huomattavan suuri vaikutus vireystilaan ja mielialaan. Taloyhtiössämme tehtiin myös muutama viikko sitten ilmanvaihtojärjestelmän säätötyö. Samalla ilmanvaihtokanavat myös puhdistettiin. Eron olen huomannut kuin yöllä ja päivällä! Laadukas (ja riittävä) sisäilma todellakin vaikuttaa hyvinvointiin.

Nauttikaa auringosta ja ottakaa lunkisti! Tutkikaa ja havainnoikaa luontoa, kun liikutte ulkona. Luonto uudistuu kovaa vauhtia ja pian joka nurkka rehottaa taas vihreyttään. Menkää lähemmäs luontoa ja pitäkää silmänne auki, sillä on todella rentouttava ja vahvistava vaikutus. Niin ja sadepäivinä puuhastelkaa niitä kivoja sisäjuttuja ja muistakaa välillä loikoilla laiskana sohvalla.